Det är okej att känna - Fuck cancer

Det är tufft nu. Smärtsamt. Fruktansvärt. Hemskt. Eller nej, det stämmer inte. Det är ett helvete. Ett helvete som jag inte har valt och det är inte okej...verkligen inte, jag vill bara skrika! Jag vill bara...få ur mig allt... För varje kontroll blir det värre. Min ångest blir värre. Panik. Utmattad av precis allt. Det tar all min energi. Det blir inget över. Inga rester. Ingenting att skrapa ihop ens. Tomt. Tömd. Vad blir kvar när ingenting finns kvar? Mer ångest. Mer panik. Fler tårar. Det finns inga ord som kan beskriva det som jag känner eller går igenom. Inga. För det finns inga ord som kan göra det bättre. Det finns inga ord som kan lindra min smärta, ångest eller panik. Jag önskar att det fanns det. Jag har en önskan. Att få leva livet utan ett helvete. Jag önskar. Det enda jag önskar.

Jag har alltid varit öppen med min sjukdom och även sagt att jag hatar cancer, fuck cancer! För det är okej att känna. Det är okej att hata någonting som har förstört mitt liv. Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Varför ska jag visa respekt för cancer när den är helt hänsynslös mot mig?! Varför?! Det är okej att hata cancer. Det är okej att skrika allt man känner oavsett ord, det är mina känslor. Mitt liv. Jag begär inte att någon ska förstå mig, men jag begär att man ska respektera mig och mina känslor. För det är ju mina känslor. Mitt liv. Det är mitt liv som cancer förstör. Det är mitt liv som tas ifrån mig. Det är jag som känner och bär på smärtan. Jag känner. Jag känner så mycket och vet ni, det är okej att känna! Jag tycker att alla som känner ska känna sig trygga i att våga uttrycka sig, oavsett känsla. Fuck cancer! 
1 Nisse:

skriven

Carro!
Jag är övertygad om - att de finns hjälp att få.. om man mår som Du! Att känna hat o förbittring, tar mer på krafterna.. än de ger lättnad! Det är ju väldigt lätt - o skrämma bort dom som finns runt om en.. Om man är bottenlöst fast i sin skit! Hur jävla galet det än låter.. Så måste man försöka få till något, som liknar "förnuft..".. Och de finns! De finns proffs - som kan hjälpa Dig/oss..!! Man måste sätt fler ord på sin förtvivlan, än bara hat o ilska! Alla ord jag skrivit på Din blogg - plumpa o dumma.. korkade.. osv.. Med dom orden har jag hela tiden sökt efter balans! De får inte bli för sockersött o galet.. Inte som nu heller - becksvart o hopplöst.. Som Du nog redan vet - kan man kidnappa hela sin omgivning, med sin sorg o smärta! "Sjukdomsvinsten" blir så stor - att den blir ett oöverstigligt monster! Du kan ju be någon läsa min text här.. och Ni gemensamt kommer underfund med vad jag kanske menar.. Eller - betraktar det som tvätt äkta skit prat.. eller något mitt i mellan..
Carro - jag har gått i skuggan av min cancer i många, många år.. De gäller ju att fånga dagen, som Du vet.. Du ska heller inte glömma - att vi har inget löfte om en morgondag! För min del får Du kalla saker o ting, för vad Du vill!!! Så om Fuck cancer är vad Du tycker.. Så.. Fuck Cancer!
Nisse

2 anonym:

skriven

Så mycket man kan hata denna jävla cancern som ska förstöra. Så jävla satans fruktansvärt hemskt. Man kan ju bli galen av mindre. FUCK FUCK FUCK! Jag förstår dig så in i hjärteroten.

3 Pia:

skriven

Hatar fucking jävla canser. Fick besked om en bekant fsom dött idag, en snnan som precis fått besked om att hon har cancer. En tredje som precis opererat sig. Varför finns du? Låt oss njuta av livet och få vara ifred! Är så arg idag.

4 Nisse:

skriven

Om själen kan få diagnosen cancer... så är det då fula ord, svordomar tar stor plats, i ens liv! Att det blir svårt o föra en dialog! Visst - cancer är inte roligt.. MEN ett dåligt liv, är väl värre..?? Om ens liv består av fuck, en de ena.. en det andra.. Så är ju ens själ o "ande" så jävla illa "på det..".. Att inte ens döden verkar vara det värsta! Låt oss göra våra tumörer till något, vi lär oss.. något av.. Jo, läs lite mer om sjukdoms vinst.. rätt spännande... Man kan hålla en hel familj, en hel släckt - alla ens vänner.. i schack.. Med sitt lidande, och den "orättvisa" som vi (man) drabbats av! För mig betyder ordet fuck - knulla.. Visst - skit är ju inte bara det som kommer ur våra rumpor.. Utan också de som kommer som ord! OM man vill vara i fred.. Ska man inte skriva ett skit i någon enda blogg!!!
Nisse

5 birgitta:

skriven

Vill skriva något men vet inte riktigt vad. Du säger orden hjälper inte. Förstår det. Tomma ord. Känns så simpelt med tröstande ord. Många tankar går till dig iaf. Förstår dig på alla sätt o vis. Kram

6 Maria :

skriven

Carro! Jag känner med dig, vet hur du känner(det är OKEJ att känna). Jag kämpar mot cancern, som du..Det är Tufft, Smärtsamt, Fruktansvärt, Hemskt..en jävla sjukdom är vad det är..FUCK CANCER. Tycker om att läsa din blogg men tyvärr blir jag så illa tillmods av en viss Nisse..hur kan man skriva så nervärderande till någon som kämpar med det värsta man kan drabbas av.. Snälla Carro, plocka bort honom eller blockera, ingen kommer sakna hans inlägg, jag lovar. Nu kommer jag bli påhoppad av en arg Nisse men det struntar jag i, har annat att bry mig om. Som att kämpa mot cancern som gjort mig, min man och mina två barn så illa. Fortsätt lägga ut fina bilder på din fina son och på saker som får dig(och oss som läser) att må bra. Jag hejar på dig<3

7 Nisse:

skriven

Maria!
Hur ska vi övervinna något - om Du har en så förnedrande syn på mig? Vad vet Du om mina barn - min cancer.. min kamp, för överlevnad? I mina ögon är Du faktiskt grym o okänslig! Bra att Du har en man.. Be honom läsa mina texter - och fråga honom.. Om dom ändå inte är rätt bra! Se nu inte de här svaret som ett påhopp.. Jag är helt övertygad om.. Att den attityd Du har.. Måste fylla Dig med en massa ohälsosamma tankar! Läs på om "sjukdomsvinst"
Fråga Din omgivning.. Fråga - beter jag mig illa? Har jag min sjukdom, som ett alibi.. för att vara medelpunkten? Gör jag rätt - då jag skriver förnedrande om Nisse.. Hans åsikter o texter överensstämmer inte med vad jag tycker... Dvs, han har fel - och borde blockeras.. plockas bort.. glömmas.. Fuck Nisse! Du Maria - om någon skriver skit om ens kamp mot döden.. Håller väl också Du med om - att så gör man inte.. Alltså - Du vet inte ett skit om mig, mina barn - min fru.. Och dom har inte blivit skadade av min sjukdom.. Tvärt om! Stärkta.. nu vet dom - dessutom.. att livet tar slut förr eller senare för alla! Under tiden ska man var så god o sann man kan vara.. Birgitta på rad 5 har nog rätt.. Det är svårt att skriva något som inte bara är tomma ord!
Nisse - ännu inte avstäng o utfryst!

8 Maria:

skriven

Har "förlorat" min bästa vän sen tonåren i denna fasa....har min nuvarande bästis som går sin resa med kronisk lungcancer..Det är fasansfullt men vi försöker njuta av nuet. När hon orkar efter behandlingarna hänger vi på stan ett tag och äter en lunch ihop. Samlar kraft till att gå på vissa utställningar ihop. När hennes man inte kan brukar jag hänga med på behandlingarna-kan inte göra mer än att finnas där....Cancer är förfärligt tufft men det finns en massa annan ohälsa som också drabbar oss-jag tycker inte att man ska ställa sjukdomar mot varandra, det går liksom inte!! Men visst tänker jag ibland på alla unga som drabbas av demens tidigt i livet och där vi vet att det inte finns någon bot och i stort sett ingen forskning om detta helvete. Ett liv utan sjukdomar vore en dröm men ännu känns den långt borta för alldeles för många... Hoppas du får den hjälp du behöver för att må så bra det bara går och helst att du blir frisk igen förstås....( kan säga att min bästis mår betydligt bättre idag än för så där 4 år sen när lungcancern slog till-visst inte bra men bättre än då..)

9 Anonym:

skriven

NISSE ...... Herregud ge dig.Du e inte snäll någonstans mot Carro,fler med mig ber dig sluta att kommentera och provocera Carro och även andra på denna blogg.Varför inte bara läsa det Carro skriver och sen fundera och känna själv,utan att ge utlopp för vad du tycker via kommentarer.Carro har bett dig en gång att inte vara här,men din respekt mot henne bröt du.

10 Malin:

skriven

FUCK CANCER....

11 Nisse:

skriven

Du på rad 9 - nian kallad i vänkretsen!
Carro har bett mig en gång - att visa respekt.. Och de gör jag! Något jag aldrig gör - är för Carros talan mot/om andra mäniskor! Över hennes huvud! De är fan i mej oförskämt, av Dig!! Vad det gäller Herren och Gud - är det inte ett o samma! "Herregud" finns inte! Varför inte skriva något bra.. hur man förbättrar sitt o andras liv.. (utan att mobba ut någon..).. Själv väntar jag på att någon frågar mig om alternativa "saker".. Jag har ju rest en del.. Och kan massor om cancer! (Väldigt lite om hjärntumörer).. Vi får inte glömma - att cancer gåtan är nästan löst.. MEN det är svårt o ställa rätt diagnos.. ge rätt behandling! Så undrar jag - varför skriver ingen något om vad jag skrev till Carro.. Nu då hon känner panik o ångest.. Varför skriver ingen.. Nisse har rätt.. Man måste bena ut vad som föregår.. Lindra paniken, ta hjälp av "dom som kan.." ge hjälp.. Jag kan väl inte vara den ende som tror, att man ska skita i o hoppa ut genom första bästa fönster.. Om brandlukten är väldigt stark.. OK - det är ju lätt o tycka Nisse är en obehaglig skitstövel.. Lätt o angripa.. Om än helt meningslöst!

Nisse

12 anonym:

skriven

Ge inte Nisse det han tigger om. Han älskar ju detta att bli uppmärksammad. Är man sjuk så är man sjuk!

13 Anonym:

skriven

Jag tycker att Nisse har rätt i många av sina åsikter och vi som vill läsa vad Carro skriver behöver ju ändå inte läsa hans kommentarer om vi inte vill ♡

14 Nisse:

skriven

Kära Du på rad 13!
Tack för dina ord! För min del - tycker jag man ska läsa alla ord.. Även dom dumma, obegåvade - och dom som är fylld med massor av skit.. När man gjort det - så gör man ett litet bokslut.. Vilket överväger? Man kan också fråga sin omgivning.. Vad tycker Ni ärligt?
Är det bra eller dåligt - att typer som den här Nisse, får komma till tals? För min del tycker jag inte man kan vinna över sin cancer.. Man kan möjligen vinna lite mer tid på jorden.. OM man nu ska bruka ordet "vinna".. Döden är ju förfan ingen förlust! De är ju bara slutet på livet! Och för många en befrielse! Som jag skrivit förr.. Livet är ett nollsummespel - ingen vinst, ingen förlust.. Här och nu gäller.. Liksom att med alla medel, göra livet så bra man kan - i första hand.. för andra! Ju mer kärlek man ger - dess mer får man tillbaks! Som man kan sprida ytterligare!!! Jodå - jag har alla mänskliga drag.. MEN inte uteslutande en respektlös skitstövel, som inte tar hänsyn till kreti o pleti! Så Du på rad 13.. Du är ett lycko nummer! Hej.. hej! Så länge!
Nisse

Kommentera här: