Luften försvinner

Det blev inte många timmars sömn i natt. Trots den extrema tröttheten. Jag kan aldrig sova ordentligt när jag vet att jag ska på magnetröntgen. Allt kommer tillbaka. Alla känslor. Lukten i sjukhusetskorridorer. Illamåendet som kommer krypandet. Smärtan. Lidandet. Allt kommer tillbaka som ett sten hårt slag i magen. Luften går ur mig.

Jag lämnade Oliver på förskolan och åkte sedan direkt till sjukhuset. Så fort jag är själv snurrar tankarna. Jag känner stressen. Jag vill inte. Önskan att jag inte behövde det här är stark. Jag önskar. 

Vägen från bilen in till sjukhuset och vidare in i korridorerna är stressande. Påfrestande. Paniken sprider sig. Fan vad jag hatar det här. Allt jag gör går på automatik, jag bara gör. Jag vet ju exakt vart jag ska gå. Jag vet exakt vad jag ska göra. Tiden i väntrummet kändes lång. Men när jag blir uppropad så rusar mitt hjärta. Allt det här är ångestframkallande. 45 minuter på britsen. Helt stilla. Det känns som en evighet att ligga där och jag kan bara tänka att det är okej. Jag hoppas på att allting ska se bra ut. Jag kan ju bara fortsätta att hoppas och tro att det kommer att se bra ut den här gången också. Hoppet försvinner aldrig. Aldrig.

Dagen har varit känslosam. Tuff. Jobbig. Stressande. Fruktansvärd. Utpumpande. Så nu är det sängen som gäller. Jag måste bara sova och vila. Jag kan inte ens tänka klart. Nu får det sluta snurra. Nu är det god natt. Ny dag imorgon. Nya tag. 
1 Helena :

skriven

Hoppas du sovit gott inatt. Nu häller vi alla tummar att du får ett bra besked!!! Kram

2 Malin:

skriven

Carro....hoppas du sovit gott,tänker på er FUCK CANCER

3 åsa:

skriven

Håller tummar och tår!
Pilutta cancer!!
kram ❤️

4 Eila Sandberg:

skriven

Jag har aldrig själv legat i monstermaskinen men kan ändå tänka mig hur mycket som måste gå igenom tankarna när man ligger där i nästan en timme. Idag är en ny dag i ditt friska liv, en underbar dag att njutas av tillsammans med dina killar, vänner och fina familj. Hoppas också att du sovit riktigt gott i natt. Ett bra positivt besked vill vi ha! kram

5 Pilutta:

skriven

Hej!
Jag sökte ordet "pilutta" här på nätet.. I hopp om att de var bättre än "fuck".. Samma ordet "suger".. Jag har så svårt med det också.. Om någon säger . "Annas morsa suger verkligen...".. Och någon då svarar.. Ja, det låter ju skönt.. Gissar att ordet fuck, i cancer sammanhang - kommer ur att någon korkad jävel.. inte kan se hur illa det låter.. Eller.. "varför..."..

Svar: http://www.ungcancer.se/varfor-ar-det-da-sa-svart-att-fora-samtal-om-cancer
Carro

6 Malin:

skriven

Pilutta!!

FUCK CANCER FUCK CANCER,så är det bara.

7 Kerstin:

skriven

Tänker på dig och hoppas att du får ett bra besked.

Kramar

8 Irre:

skriven

Njut av varje dag så som den är. Ingen ide att oroa sig i förväg. Tankens kraft är stark - åt båda håll. Ta den som ger kraft, den positiva sidan! Kram

9 Christel:

skriven

Skickar dig massor av ljusa styrkekramar
Du är så bra!!!!
Tack för att du delar med dig av det som är.
Christel

10 Nisse:

skriven

Carro!
Censur är fel väg! MEN jag tycker Du ska fråga några i förtrolighet.. "Tycker Ni min blogg tenderar att bli pekoral - fylld med en massa helt oväsentliga bilder.. Själslig lull lull - blommor o självupptaget gnäll.. Folk som skriver "Du är så bra!!!.." trotts att dom har inte den blekaste aning om vem Du "är".."
DET är verkligen svårt att prata om cancer - om bilder på blomster arrangemang, vackra småbarn cyklar omkring osv.. i en blogg om cancer o överlevnad.. Och varför skriver Du så sällan svar eller kommentarer.. För själv god? Alltså - be några.. modiga människor läsa vad jag skrivit, nu..
Och jag lovar - att mina inlägg blir kvar.. och Du får plocka bort tokstollarna!
Nisse

11 anonym:

skriven

Nisse varför vill du vara så knäpp???Eller du kanske ha behov att vara elak!!

12 anonym:

skriven

Carro! Din blogg är fantastisk. Så fina bilder. Livet i sin helhet. Glad Påsk till dig o dina killar

13 Nisse:

skriven

Till Dig som skriver:
"Nisse varför vill du vara så knäpp???Eller du kanske ha behov att vara elak!!".. Två fel gör Du.. 1 Kallar mig knäpp.. 2 Elak.. Jag är inte knäpp, inte elak!
Jag har också kämpat med cancer - och sett döden i vitögat.. och de är inte klart ännu.. Många bli förbannade på vad jag skriver.. INGEN bemöter innehållet i texterna! Jag vet - att de är dom som VET - att det redan skitit sig.. Och hoppet är borta.. Kanske dom läser Carros blogg.. Till dom, och oss andra.. Vill jag skriva.. Låt oss var lite tydliga, lite oartiga - informella.. Visst - Caroos blogg är både fin och vacker! MEN något forum för cancer, ser det ännu inte ut som! Visst - jag medger.. Jag kanske har helt jävla fel.. Bloggen ska vara som den är.. Med blommor, vackra barn.. och alla kraftfulla kramar.. Då är det ju lätt o skriva.. Nisse - de här är ingen blogg för Dig.. Det här är en blogg där vi i dina ögon - leker livet.. Leker engagemang.. Då Ni skriver det.. Vi jag inte att Ni kallar mig varken "ettan" - eller "tvåan".. Glad påsk!

Nisse

14 anonym:

skriven

Nisse! Jag hoppas att Carro ber dig lämna denna blogg!Känns mkt trist med alla dina inlägg. Samma dravel!

15 Nisse:

skriven

Du anonym på fjortonde raden.. Bland de fulaste man kan göra mot någon - är vad Du gör med Din text.. Du låter inte Carro ta sina egna beslut - utan Du skriver (pratar).. över hennes huvud! Du får väl skriva vad som är dravel - och vad som är trist! Hur har Du det själv? - döende i cancer månde? Eller någon runt Dig..?? Min cancer invalidiserade mig, och därför finns jag med på cancerbloggar... Jag väntar bara på att någon börjar skriva om cancer, om livet.. och att de säkert tar slut för oss alla! MEN - att innan det händer.. Kan vi ju gemensamt (kanske) ge tröst, hopp och mod! Jag vet en annan sak - om Du träffat mig.. på mitt jobb.. Hade Du nog skitit i byxan..! I vilket fall - hade Du kunnat räkna ut med röven.. Att jag varken är korkad, elak eller dum! Vill Du veta vad jag jobbar med?

Nisse

16 Johan Larsson:

skriven

Kämpa Carro det blir lättare men jag vet verkligen vad du menar

Johan

17 Någon:

skriven

Nisse//
Finns det regler för vad en blogg om "cancer och överlevnad" ska innehålla? Det är väl helt upp till den som skriver i bloggen att välja. Får väl blanda allvarliga inlägg om livet med bilder på tanter som hoppar fallskärm följt av en naken man som dansar tango om man vill. Ingen har väl tvingat dig att läsa. Så låt bloggen vara vad Carro vill och vill du inte läsa så är du inte saknad av någon.

18 Nisse:

skriven

Rad 17!
Ge Dig inte fan på - att någon kommer att sakna mig o mina inlägg! Och Du - håll med om.. Att jag är inte så föraktfull.. att jag skulle få för mig att skriva.. "..så är Du inte saknad av någon...".. Att skriva så - är inte bara otroligt dumt.. De är så jävla okänsligt - så till och med cancer är lite finare! Jodå - man få dansa, supa, knulla - och gör allt, som inte skadar någon annan.. Man får skriva vad man vill! Och då också få lite "funderingar"..
Alltså - inga tårar.. inga kämpe kramar.. inget sliskig!
Nisse

19 Sara :

skriven

Nisse, jag är jätte ledsen att du behövt gå igenom det helvete som cancer innebär. Men för mig, 20 år, som själv har en tumör på sköldskörteln, har en gudmor (som även var min bästa vän) som gick bort efter år av kamp mot cancern, är det otroligt jobbigt att i princip alltid se dessa diskussioner i kommentarsfälltet här. Att se hur du blir bemöt och hur du bemöter andra. Det verkar inte som om du alltid inser vilken nagativitet det skapar (och det är absolut inte bara du som gör att den stämningen infinner sig, men du är delaktig).
Så snälla Nisse tänk på oss som behöver kämpa med cancern varje dag, vi som läser här för att få känna att vi inte är ensama i helvetet och inte vill att det helvetet ska bli allt mer av ett helvete.

Kommentera här: