Våga!

Det är alltid nedräkning till nästa magnetröntgen. Speciellt när man får kallelsen. Sen är det väntan. Väntan på att få svaren. Det är ju ovissheten och väntan som är värst. Det suger energin ur mig. Men jag försöker och gör allt för att leva livet till fullo. Allt. Istället för att se det som jag inte har så ser jag det som jag har. Jag lever med mannen i mitt liv. Vi har världens finaste son. Vi är lyckliga. Jag har världens bästa föräldrar. Bästa brorsan som alltid finns för mig! Släkt, vänner! Så många fina människor som ger mig kärlek och styrka! Vi trivs där vi bor. Jag har min utbildning. Jag vet vad jag vill med mitt liv. Jag drömmer, jag vågar drömma om framtiden. Det finns mycket mer som jag uppskattar med mitt liv, listan kan göras lång. Jag brukar säga eller fråga andra som kanske inte uppskattar livet, "Vad är du nöjd med i ditt liv? Se det du har istället för det du inte har. Gräset är inte grönare på andra sidan. Våga uppskatta dig själv och ditt liv. Lev ditt liv som du vill och strunta i andra. Det är ju ditt liv det handlar om!" Jag vill inte se tillbaka och ångra mina val eller mitt sätt att se på livet. Börja lev livet, idag! Våga! Jag vågar!
1 Helena:

skriven

Vilken kämpe du är!!! Läst hela din historia. Allt gott! Kram till dig och dina killar!

2 Anonym:

skriven

Carro!
Bra text! Där ser Du.. Förmodligen har Du det bättre - än de flesta av oss.. Som skriver på din blogg! Som Du nog redan märkt.. Så lever de flesta av oss, mellan två punkter (eller fler).. "Före något.." eller "efter något..".. (Då man blev gift, skiljd - då någon dog.. eller någon föddes.. Mellan återbesöken.. osv..).. Av de katastrofer, som händer i våra liv.. är inte vår död den stora eller största!! Garanterat inte!! När vi skalat av/bort en massa tomma fraser.. massor av skit.. Så är det rätt okomplicerat - att både leva o dö! Svårast är nog att "älska" - då kanske de absolut svåraste.. att älska sig själv.. Du vet ju redan detta! Jag med.. MEN meningen med en blogg är väl - att skriva något.. som någon annan läser.. och kanske kan ta till sig.. Eller vända sig emot.. MEN det är jäkligt bra - att Du har det fint! Trotts allt!

3 Irre:

skriven

Härligt, äntligen ett livstecken. Och din inställning ger energi - förutom till dig själv, även till andra! Det finna så mycket att vara tacksam för och att glädjas åt. Kram!!

4 Maria:

skriven

Härlig inställning. Känner precis likadant! Lev här och nu. Älska livet och våga...

5 Ina :

skriven

Grattis Caroline på 30-års dagen!
/familjen Esberg

6 Lisa:

skriven

Oj så KLOKT du skriver, dina rader tar tag i mig. Tack för att du delar med dig Carro :-)

7 Eila Sandberg:

skriven

Oj! du har fyllt år! tjohoo! Grattis i efterskott och hoppas att du hade en jättefin födelsedag! Så glad att du är tillbaka, tack för att du sätter ord på precis det som är. Att vara nöjd med det man har istället för att klaga på det man inte har. Sammanfattar vilken rikedom vi alla har i våra liv och den dyrbaraste gåvan av alla är livet självt. Ta hand om dig! kram

Kommentera här: