Att leva och våga leva

Jag har länge velat sett det. Men inte vågat. Orkat. Det finns alltid en sorg, men samtidigt en glädje. Glädje till livet, trots att han visste att han inte kommer att överleva sin cancer. Programmet jag talar om är "Jills veranda, Nashville".  Avsnittet med Kristisn Gidlund. En stark person som har delat med sig av allt, till oss alla. En inspiratör. Har du inte sett avsnittet se till att se det. Ett måste. En rekommendation. 

Jag följde hans blogg. Jag såg hans bilder. Jag köpte hans bok. Jag följde hans kamp. Han gav mig hopp och tro, fast det fanns ett stort mörker. Ett monster inom oss som försöker att vinna. Ibland vinner det. Orättvist. Kristisn Gidlund påminner oss alla om hur skört livet är. En påminnelse till de som tar tiden för givet. Jag har ju själv fått lära mig att livet är otroligt skört. Jag har lärt mig att aldrig ta tiden för givet. Jag vill njuta av livet. Livet är orättvist! Men jag tänker göra allt för att få ut det mesta och bästa av livet. Jag gör mitt bästa. Jag hoppas att Kristian fick ett till äventyr. Jag hoppas. Tack Kristian för allt!


1 Irre:

skriven

Tack för ditt inlägg. Har följt Kristians kamp. Jag tror på det goda i livet även om livet kan synas orättvist. Håll modet uppe, njut av det som är positivt. Det är det som gör att saker kan vända. Ha en bra dag Carro!

2 Christel:

skriven

Jag följde oxå Kristians blogg och resa. Han gjorde verkligen skillnad och det gör du oxå med din blogg.
Såg avsnittet och det var så gripande.
Tack för att jag får följa dig på din resa.
Styrkekramar
Christel

3 Gunilla :

skriven

TACK Carro....salta,varma tårar rinner....Du berör....ATT LEVA OCH ATT VÅGA LEVA....något som vi alla (sjuka eller friska) borde tänka på och leva efter varje dag....för mig är Du den största av inspirationskällor för att med öppna sinnen våga möta livet och det livet har i beredskap för mig....(Kristian var Kristian....Carro är Carro)Jag har läst Ditt inlägg flera gånger....TACK för all styrka och allt mod som Du så jordnära förmedlar.Alla behöver vi bekräftelse....hoppas att Du förstår och tager till Dig hur mycket Du berör oss här "ute"....Kärlek.värme och ljus till Dig.

4 Nisse:

skriven

Carro!

Om Du inte tar med de cyniska, ironiska o djupt kritiska i din blogg.. Kommer kommentars fältet o fyllas av "konstigheter".. Dvs, en massa pekoral o sliskiga tankar.. De är ju så - att om man lägger ut sitt liv i en blogg.. Som millioner mänskor kan läsa.. MEN plockar bort de sarkastiska, kritiska o obekväma.. Då - kan jag lova.. Att de blir lite svårt att förstå.. Varför Du har din blogg!!! Du vet ju också - att man har inte förlorat.. För än man har förlorat.. Censur är en bra lösning i Nord Korea.. men inte här!! Jag lovar!

Nisse

5 Eila Sandberg:

skriven

Tack för att är tillbaka Carro. Tillhör också dem som följde Kristian och såg programmet med Jill. Tänker på hans lågmälda kraft och omsorgen om dem som skulle lämnas kvar.Det bästa vi människor kan göra är att leva det liv vi givits till skänks, smått blir stort och vardagliga saker blir till ögonblick att minnas. Massor med kramar till dig!

6 Gunilla :

skriven

NISSE.....Carro har otaliga gånger vädjat till Dig att sluta att kommentera i HENNES blogg.Varför kan Du inte respektera det??Carros blogg älskas av så många och berör så många.Dina syrliga,elaka,irioniska,cyniska och kritiska kommentarer kan Du , utan saknad , bespara Carro och oss.Själv känner jag obehag när jag ser Dig i kommentatorsfältet.Jag kommer därför att ,i vanlig ordning , avstå från att kommentera tills Du är "borta".Är det så illa "Nisse" att Du inte vet betydelsen av ordet RESPEKT??Hoppas att Du kan googla....Många bra synonymer hittar då som kanske är lättare att förstå för Dig än RESPEKT!!

7 Carolin:

skriven

Såg programmet där han var med ❤️, ska läsa hans bok också .

Har förlorat både min mamma (mars 2011),och pappa (augusti 2013) i canser , en vidrig sjukdom .
Som närstående till nån med canser så vet jsg hur tufft det är hur jobbigt de är med alla behandlingar osv , man kan bara finnas där men man känner sig maktlös .

Så kämpa på , klättra uppåt ❤️.

Stor bamsekram till dig ❤️. Tack för att funderar med dig utav din resa ❤️.

8 Nisse:

skriven

Gunilla..
Av artighet mot Dig (också) svarar jag.. Carro har bett mig EN gång - att visa respekt.. Och de gör jag.. MEN då jag (och någon till) läser, vad Du skriver.. Är det omöjligt att inte känna skam, och otrolig ilska.. över dina texter! Snacka om brist på respekt! De är ju för fan rena övergreppen - vissa av dina texter.. Ska läsas av en tjej, som behöver "ärliga o friska" åsikter! Behöva ta del av din sitts - som verkar då, bli värre.. än hennes egen? OM Du gråter salta tårar, OM Du tänder ljus o av sympati.. Så skriv inte om det - här! Eller de "galna uppropet" - som de flesta av oss här på bloggen.. Känner skam över.. Snacka om att lägga av, lägga ner!!!? Jodå - jag tror fortfarande, att vi alla ska vara något för varandra och inte minst nu´då, för Carro.. Även då jag - som skriver som jag gör! Och dom som undra "vem är Du..".. Om Dig!

Nisse, (en böld i någons arsel..)..

9 Gunilla :

skriven

NISSE......Jag har ALDRIG kommenterat här tidigare...ALDRIG!! Jag har dock läst Carros blogg länge och har uppmärksammat att hon har bett Dig sluta skriva här.Vem och när har undrat "vem jag är"? Kan inte se det ...sorry Nisse."Upprop"?? Lovar Dig Nisse att ALDRIG kommentera i Carros blogg mera....läsa den kan inte ens Du hindra mig ifrån....Med respekt /Gunilla

10 Nisse:

skriven

Gunilla!
Jag lovar att lägga ner mitt skrivande här - omedelbart! Den stora kunskap jag har om virussjukdomar, och de jag kan om cancer.. Är ändå inte diagnoser - som rör hennes (Carros) problem.. Och OM - så kan jag ju skriva ett pappers brev.. Jag vet ju vad hon heter - och var hon bor.. Får för mig att Du bor på Gotland (där min far varit läkare) - har jag fel? Så är jag lite förvånad över, att Du inte kommenterat föreställningen "Älska mig..".. MEN jag tror Du läst John Kennedy Tooles storsäljande bok.. Jag hoppas det i alla fall! I dagarna har jag varit i Uppsala i jobbet - och läst/hört om Premenstruell dysforisk störning - PMDD..! Ha de gott utan min dåliga stil! Livet är för kort - för att skriva en massa skit! Puss!

Nisse

11 anonym:

skriven

Till Gunilla och Nisse. Nu tycker jag att det räcker. Sluta upp med eran brevväxling. SLUTA!!!

12 Anonym:

skriven

Jag kan inte förstå detta Gunilla & Nisse ....Det räcker,brukar inte kommentera utan bara läsa Carros kamp,Men nu får det vara nog,KOMMENTERA inte om ni inte har något vettigt att säga.Håller med Anonym.Om inte kontakat vararandra och fortsätt brevväxlingen där VET JA,men lått CARROS blogg VARA.

13 Anonym 3:

skriven

Synd att din blogg blir någon form av brevväxling med enbart " egotrippade " idioter.Se till att radera deras dumma kommentarer och ta vara på dom som VERKLIGEN bryr sig,som ger dig kraft och kärlek så som din fina familj och säkert alla dina fina VÄNNER,livet är för kort för att orka med människor som inte har någon alls form av empati.Din blogg BERÖR.// PS.Bra där Anonym 1 & 2.

14 anonym 4:

skriven


Då man börjat kalla mänskor för idioter.. Har det verkligen gått illa! Värre än att ha, eller få cancer!
Ty mot dumhet - finns ingen bot!

Kommentera här: