Dags igen

Så var det dags igen. Det har snart gått tre månader. Dags för nästa kontroll. Känns som om jag nyss var där. Det är alltid dubbla känslor inför kontrollerna. Det är en trygghet, men samtidigt en skräck. En rädsla för att det inte ska se bra ut. Många känslor som kommer tillbaka till ytan. Jobbigt. Tufft. Men jag vet ju att det görs för min skull. För min hälsa. Men det spelar ingen roll när orsaken till det är på grund av min värsta fiende. Jag hatar att känna så här. Jag har bara en önskan. Att få vara frisk. #fuckcancer 
1 Anonym :

skriven

Håller tummarna.allt kommer VARA BRA det finns inget annat.

2 Theresa:

skriven

Håller tummarna att allt ser bra ut! Stor kram till dig!

3 Kerstin:

skriven

Hoppas att det kommer att vara bra. Kramar

4 Lena:

skriven

Tänker på dig/er. Kramar

5 Eila Sandberg:

skriven

Massor massor massor med kramar till dig Carro!

6 Maria Kolmgren:

skriven

Förstår dina tankar och känslor..i maj är det dax för min kontroll, jättejobbigt och redan värsta ångesten, men samtidigt vill man ju höra att allt är bra.. Jag håller tummarna för dig, tror att allt är bra..måste vara det<3

7 H:

skriven

Jag hoppas innerligt att det går/gick bra för dig!

8 Olyckssyster:

skriven

Känner så väl igen det du skriver. När jag var som mest inne (och nere) i min sjukdom hade jag två ständigt återkommande tankar: varför kan jag inte få lämna den här kroppen, ge mig åtminstone semester från mig själv, jag orkar inte orka längre. Men nu är jag ändå här och nu - det kan gå bra, glöm aldrig det - det kan gå bra, det är t.o.m. inte helt osannolikt.

9 Maria:

skriven

Håller tummarna att allt gått bra! Kram

10 Christel:

skriven

Jag håller tummar och tår för dig!!!
Styrkekramar
Christel

11 Irre:

skriven

Godmorgon. Jag hoppas innerligt att din undersökning gick bra. Vet ju inte när du har den men håller allt vad tyglarna håller på att du ska få bra resultat som ger dig hopp och mod för framtiden! Styrkekramar!

12 Erika:

skriven

Jag hoppas verkligen att allt går bra!!!

13 Eila Sandberg:

skriven

Hur är det med dig tjejen? hoppas så innerligt att allt är väl med dig. KRAM

14 Maria:

skriven

Skickar dig en kram och en massa hopp om att allt går/gick bra!

15 Irre:

skriven

Massa styrkekramar från Norrort!

16 Eila Sandberg:

skriven

God morgon! kikar in här varje morgon och tänker på hur det är med dig. Här kommer ännu mer kramar!

17 Varför..?:

skriven

Hej!

Varför har Du en blogg?

Signaturen.. Vi alla undrar..

18 anonym:

skriven

Till varför. VARFÖR UNDRAR DU VARFÖR????

19 Eva:

skriven

Hoppas det gått bra för dig och att din tystnad betyder att du njuter fullt med din familj💞

20 Varför, ja.. varför?:

skriven

Hej på oss (igen)..
Att hålla sig med en blogg - som avhandlar öppet sin cancer sjukdom.. För med sig ett större ansvar.. än om man har en blogg, om akvariefiskar.. Många av oss, som läser o deltar.. Har säkert drabbats av sjukdomen, döden och den ånger.. den för med sig.. Därför är det lite viktigt - att väntan på att dialogen, inte ska blir en monolog.. Att låta det gå tio dagar innan Carro (eller någon henne närstående) hör av sig - är inget annat än arrogans! Jag tycker också frågan - "Varför bloggar Du..".. (Eller liknande frågeställning).. Ska man inte aggressivt klanka ner på.. Jag tror att feghet, är minst lika illa.. som cancer! Visa lite civil kurage (för fan..!!).. Hur ska det gå med våra liv - om vi ber de obekväma, dra åt helvete? Ordet Fuck cancer - leder mina tankar till texten..
"Fuck is nice - fuck is fanny fuck yourself and save you money.. Väldigt tvetydigt! Så nu "anonym" har Du lite o fundera över.. Märkligt.. jag skrev till Carro - o fick svar från Dig.. Skäms på Dig!
Signaturen - ???

21 Elisabeth:

skriven

Vi alla undrar inte alls och din ilska kan du säkert ge utlopp för någon annanstans. Slut på diskussionen!

22 Elisabeth:

skriven

Vi alla undrar inte alls och din ilska kan du säkert ge utlopp för någon annanstans. Slut på diskussionen!

23 Varför?:

skriven

Elisabeth!
Jag är inte ett dugg ilsken - eller arg! Utan skriver som man skriver - på de flesta miljontals bloggar runt om på jordklotet.. Lite kritiskt, lite tänkvärt.. I hopp om att vi gemensamt får ut något av texten.. Själv har jag varit väldigt sjuk av min cancer.. Därför skriver jag i den här bloggen.. MEN jag skulle ALDRIG i mitt liv - skriva en text till någon.. Den text som Du tydligen skrivit till mig! Jag hoppas verkligen - att Du inte vanligtvis avslutar hånfullt o korkat samtal med vänner o (ev.) dina barn.. Med orden - "..Slut på diskussionen!...".. Eller skriver om en ilska som inte finns! Du vet väl redan - att de är inte dom dumma elaka, som förstör våra liv.. Utan dom snälla, tysta o fega.. Kort och gott - dom som skiter i allt annat - än sitt eget väl o ve..För att inte tala om alla korkskallar!

Ja, man kan verkligen fråga sig.. VARFÖR?

24 Varför?:

skriven

Elisabeth!
Jag är inte ett dugg ilsken - eller arg! Utan skriver som man skriver - på de flesta miljontals bloggar runt om på jordklotet.. Lite kritiskt, lite tänkvärt.. I hopp om att vi gemensamt får ut något av texten.. Själv har jag varit väldigt sjuk av min cancer.. Därför skriver jag i den här bloggen.. MEN jag skulle ALDRIG i mitt liv - skriva en text till någon.. Den text som Du tydligen skrivit till mig! Jag hoppas verkligen - att Du inte vanligtvis avslutar hånfullt o korkat samtal med vänner o (ev.) dina barn.. Med orden - "..Slut på diskussionen!...".. Eller skriver om en ilska som inte finns! Du vet väl redan - att de är inte dom dumma elaka, som förstör våra liv.. Utan dom snälla, tysta o fega.. Kort och gott - dom som skiter i allt annat - än sitt eget väl o ve..För att inte tala om alla korkskallar!

Ja, man kan verkligen fråga sig.. VARFÖR?

Kommentera här: