Hålla sig flytande

Jag gör allt för att hålla mig flytande. Jag får kämpa med all kraft. Med denna lilla kraft som jag har kvar. Jag är utmattad. Slutkörd. Tom. Första gången som jag känner mig svag och vilsen. Jag försöker att greppa, men jag famlar. Jag har ett litet grepp, men jag glider. Jag kämpar. Allt för att inte tappa fästet. Men jag är så trött. Jag behöver vila. Jag behöver stöd. Jag vill bara få bort all denna smärta som far omkring i mig. Jag vill bara ha bort allt. Jag vill ha en paus. Nu lägger jag mig ner, jag måste bara få vila och hitta styrkan och kraften. 
1 Maria:

skriven

Skickar massa massa styrka till dig. Fy fan för denna cancer... Behöver du prata eller bara skriva av dig till någon får du gärna skriva till mig.
Du är inte ensam...

Svar: Tack Maria!! Å styrkekramar till dig oxå!❤️
Carro

2 Kerstin:

skriven

Du vet att vi finns om du behöver oss. Kramar i massor

3 Emilia:

skriven

Du har det inte lätt, det förstår jag:-( men hur jobbigt det kan vara förstår jag säkert inte! Alla varma kramar vill jag ge till dej och finns det något jag skulle kunna göra för att lindra så skulle jag gärna göra det. Det tar säkert sin tid men jag längtar tills du börjar må bättre, för din skull!<3

4 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Bästaste Carros vänner....Carro "ropar" på Er hjälp nu! Ni måste ta initiativet nu....Carro orkar inte göra det! Ring,skriv eller besök Carro ....fråga inte om Du får eller behövs....HÅLL OM,HÅLL UT,Håll KVAR...Bästaste Johan....Följ med Carro till kuratorn ( behöver Carro kanske mer kvalicierad psyk vård?) Johan,ring Carros vänner,arbetskamrater och släktingar och be dem komma NU...fråga inte Carro...en promenad,en fika på stan,en åktur,be någon laga en lunch/middag eller baka en kaka att ta med,städa....(Vad jag förstår ligger Carro mycket ensam hemma och läser ALLT om cancer på nätet)Förstår att Du måste arbeta Johan av flera skäl( viktig ventil för Dig) och att Oliver är på förskolan är ju också superbra...men Carro "ropar" på hjälp NU!Du Johan och Oliver finns ju alltid...Men Du måste alla andra i Ert sociala liv "på traven"....Många känner kanske bara den STARKA,glada,charmiga,duktiga,självgående och hoppfulla Carro...Nu är hon SVAG.Underbaraste Carro..DET ÄR EN STYRKA ATT VÅGA VARA SVAG!Håll om.håll ut och håll kvar! Smärtar mig att jag bor så himla långt bort med all tid i världen......Kramar i massor/ Nilla

5 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Fjärde meningen från slutet..tappade jag ett ord...Men Du måste HJÄLPA alla andra i Ert sociala liv "på traven"....Nilla

6 Nisse:

skriven

Gunilla Nilla Lundberg!

Här på nätet kan man läsa om "sjukdomsvinst".. Man kan läsa om vad som skiljer självömkan - från sorg!
Det är väldigt viktigt - att vi inte låter pekoralen bli de som finns kvar.. Då vi skrivit våra poem! Man behöver ju inte vara speciellt sjuk - för att uppleva livet som skit, pest o pina.. Då jag nu läst vad Du skrivit.. Kommer jag på.. Att det är lätt.. o sitta på het spis, med annan mans arsel! Alltså Nilla - skärp Dig! (för fan..)..

Din vän Nisse

7 Christel:

skriven

Många tankar och styrkekramar till dig
Christel

8 Emeli:

skriven

Gunilla vem är du????

9 Anonym:

skriven

Gunilla ( Nilla ) va fan lägg ner om du inte kan säga ngt vettigt,jag brukar inte kommentera utan bara läsa och följa Carros Kamp,LÅT BARA BLI Gunilla.Tror att Carro har fullt stöd från sina nära och kära samt från sjukhuset ( kurator etc )tror inte du behöver lägga dig i det,sköter nog det alldeles själv med sina.

10 anonym:

skriven

Instämmer med dig anonym.

11 Anonym:

skriven

Hej Anonym...

Tack,man blir ju mörkrädd av folk som bara " våga " yttra sig om något dom inte har en susning om :0(
TILL DIG CARRO : ta inte åt dig av alla kommentarer "Solla" vet ja.

12 Nisse:

skriven

Anonym o anonym!

Tack till Er båda..! De är ju väldigt viktigt, att vi försöker hålla styr på våra egna känslor o nojor..

Även vi som HAR en susning, ska vara noga med att inte delge den - huller om buller.. Både de vackra, och inte minst - det fula.. Sitter ju i betraktarens ögon.. Samma med det dumma, och då även det kloka o fina..

Vi är ju alla på väg, åter till evigheten! Den hundra dels sekund vi fick vara här.. Ska vi väl ändå göra lika fin, som den tillvaro vi kom från, och snart återvänder till?

Fredag kväll - nu jävlar väntar lite rajtantajtan! Ha de gott!

Anonyme Nisse

13 Irre:

skriven

Jag sänder dig ljus och styrka! Jag tror på dig och att din vilja att segra övervinner allt!

14 Petra:

skriven

Mina tankar är hos dig! 💜💗💟💞💕

15 Eila Sandberg:

skriven

Du är en fighter Carro, vilken vilja du har!! tänker massor på dig och skickar ännu mer styrketankar till dig!!

16 Irre:

skriven

Jag sänder dig styrka och ljus för dagen!

17 Irre:

skriven

Carro, du har väl inte givit upp? Saknar dina inlägg! Ljus och styrka till dig!🐝

18 Eila Sandberg:

skriven

Massor med kramar till dig Carro! saknar dina inlägg! xoxoxoxo

19 elli:

skriven

Hej! Har följt din blogg ett tag nu och slutar aldrig förvånas över hur stark du ändå är. Kanske låter dumt men det smittar av sig, jag är ledsen för alla som behöver gå igenom något sånt här men ville bara att du ska veta att du är en stor inspirationskälla. Hejar på dig :)

Kommentera här: