Djupa lugna andetag, lugnet...

Har nyss varit på onkologen och träffat min läkare. Ännu en kontroll. En av många. Klumpen i magen som infinner sig när jag kliver över tröskeln till mottagningen är fruktansvärd. Lukten, känslan av att behöva vara där. All tid som jag har tillbringat där...alla känslor som kommer. Känslor som jag trodde var borta. 


Men efter besöket har jag bara ett stort leende! Allt ser bra ut. Jag kan andas ut. Slappna av. Nu kan jag verkligen slappna av, till och med min läkare var nöjd. Nu slipper jag gå var 3:e månad på kontroll, nu blir det bara var 6:e månad. Och just nu känns det faktiskt riktigt skönt. Nu börjar livet tillbaka på riktigt. Så känns det. Vilken underbar känsla! Obeskrivlig! Lycka!

Detta fina hjärta hänger på en av väggarna på mottagningen. Jag har tittat på det många gånger. Men denna gång var det med andra ögon. Jag kände glädje och värme. Det kommer verkligen att bli bra nu.



1 Anonym:

skriven

Va kul att höra att ni drar ner på kontrollerna! Det känns underbart att höra att det går bra för dig!! Kram Pernilla

2 BeO den gamle coach:

skriven

Det låter jättebra Carro. Keep it up. Jag har trott på dig hela tiden, du är en positiv krigare.

3 anonym:

skriven

Underbart att höra detta! Skulle vara intressant att höra var du själv gjort. Har du ändrat något i din kost t ex.????

4 Lifejj - livet i ett distansförhållande:

skriven

Men åh vad roligt att det har gått så bra! Önskar dig all lycka till vidare framåt :) <3

5 anonym:

skriven

Såå tråkiga bilder! Men man blir glad för din skull.

6 Anonym:

skriven

Men underbart!!

7 Kati Lottonen:

skriven

Hej,

sökte på google och snubblade på din blogg. Ser att du är på Mälarsjukhuset. Rullade själv in där i förrgår med en stor klump i halsen. Tack för att du bloggar, känner mig inte ensam längre. Håll hoppet uppe.

Kram Kati

Kommentera här: