Kallelsen

I fredags kom kallelsen. Brevet med sjukhusstämpeln. Direkt när jag ser brevet känner jag en kall kår. Jag blir kall. Rädd. Klump i magen. Dags för ännu en magnetröntgen med kontrast. "Du är kallad..."  Tankarna börjar genast att snurra utan att jag ens hinner stoppa mig själv. Det har varit en del bakslag och antagligen därför som tankarna hinner springa iväg. Det är rädslan som gör sig påmind. Rädslan för ovissheten. Rädslan för tumören. Cancer. Den dagen sjönk jag ner. Det var en tung dag. Det blev för mycket helt enkelt. Jag försöker ju att bearbeta allt som hänt och den dagen var ingen bra dag att få det brevet.
 
Här får ju min älskade Johan ta ett stort lass. Tar hand om både mig och Oliver. Johan är den som alltid plockar upp mig, stöttar mig, ger mig energi, kärlek, ömhet och värme. Som sagt han drar ett stort lass. Jag är så lycklig, glad och tacksam att jag har Johan, mannen i mitt liv, vid min sida. Jag älskar dig Johan! <3
1 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Fin fina Carro....Jag har ,som vanligt,varit inne på bloggen varje dag......Du har inte bloggat på fem dagar ( Du har väl ingen skyldighet att blogga oftare? ) Så himla dumt av mig att jaga upp mig över detta....Blev dock så rädd att det hade hänt Dig,Johan eller Oliver något.....Mitt i natten rinner tårarna igen när min egoistiska rädsla lättar.Förlåt Carro.Nu vill jag bara "hålla Dig i handen" och försöka leva mig in i Din rädsla och oro.Du skriver så fint om detta Carro...nästan som att Du vill lugna oss här ute trots att Ditt eget inre måste vara i uppror av rädsla och oro.Johan är starkare än Du just nu men glöm aldrig att Johan också har världens finaste fru och Oliver världens bästaste mamma.( Jag kommer alltid att hata cancer).Kramar till Er alla tre./Nilla

2 Nisse:

skriven

Systrar!
De är verkligen lite dyster läsning Ni bjuder! Man har ju inte förlorat - för än man förlorat.. sägs det.. Visst, min svenska kan vara dålig.. Ja, inte ens jag själv är speciellt bra.. MEN jag vill inte bruka ordet "hat" - eller "hatar".. Nej, inte heller ordet "heligt" - "helig".. Jag vill mest av allt, framhålla vikten av de positiva i ALLT.. Om nu en kallelse är något negativt.. Hur ska man då kunna delge någon, något gott.. genom en kallelse?
Då jag bodde i Kathmandu.. Kom jag på.. Att hit måste jag be alla, komma någon gång.. Först då man varit där.. Finner man - att livet har inte samma värde för alla.. Och för oss i den rika världen.. Så är det nästa obegripligt hur bra vi har det.. även då det är som sämst! Så Carro.. - och då Du Nilla.. När vinden vänt.. Får vi gemensamt åka till Nepal.. Väldigt vackert - o väldigt sede-lärande.. Och viken av - att se saker från den livs bejakande sidan!

Niss

3 Sofia :

skriven

Men kan Nisse bara sluta att kommentera!

4 Nisse:

skriven

Sofia!
Tycker Du inte det är bra - trotts allt.. Att jag försöker balansera fram - en fin bild av tillvaron? Jag HAR varit lika sjuk av cancer - som Carro.. Och jag är helt säker på - att jag genom min tro på kärleksbudskapet.. ger, tröst - mod och inte minst hopp! Trotts min ovilja till/mot pekoral.. Så skulle jag t.ex. ALDRIG be någon sluta "kommentera".. Jag är också helt säker på - att Carro njuter fulla drag - av mina texter! Vartenda ord jag skriver - är väl genomtänkt! Se´de´så´...
Nisse (Sofias stora idol..)..

5 Sofia:

skriven

Jag tycker inte att det verkar som om Carro uppskattar dina inlägg, då kan man kanske respektera det?

6 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

NISSE.......Varför kan inte Du bara respektera att denna blogg är Carros??Starta en egen blogg Nisse där vi kan ventilera den orättvisa fördelningspolitiken i världen eller en blogg där vi kan ventilera hur man hittar balansen i tillvaron när man håller på att drunkna av oro och rädsla.Jag skulle söka upp DIN BLOGG direkt.Men ge "fan" i Carros blogg.Den som äger bloggen BESTÄMMER ALLTID i inlägget såväl innehåll som nivå! RESPEKTERA det NISSE. Ser fram emot att Du startar Din blogg snarast Nisse innan Carro lägger ner sin blogg för att vi INTE står ut med Dig och Dina kommentarer HÄR!!Härmed har jag skrivit min sista kommentar i Carros blogg.FY FAN för Dig Nisse.Nöjd nu Nisse?? Mycket kärlek till Dig Carro och Din familj.

7 birgitta:

skriven

Tänder ett ljus för dig. Vad är meningen med allt lidande och ont????Ja man kan ju verkliigen fundera. Tänker ofta på Er./Värme ljus och kärlek till Er alla tre

8 Nisse:

skriven

Hej på oss!
Ja, vågorna går höga! De är lite frestande o skriva ut hela "kärlekens lov" (Kärleksbudskapet).. Att jag bott i Nepal, har inget med fördelning att skaffa.. Jag (o familjen) var inbjudna av en organisation, som höll på med virus forskning.. Alltså - jag kan en hel del om virus, hur gener fungerar.. om DNA analyser.. Och massor om den cancer jag hade.. Jo, jag kan reta upp folk också! De är jag "en jävel.." på! (Ser jag..).. NEJ - jag tänder inga ljus - jag gråter inte om natten.. OM något skulle bli bättre.. så skulle jag tända ljus, och gråta! Jag tror på, att försöka leva efter - vad som står i kärlekens lov (kärleksburskapet).. Då har man alla chanser, att nå sina bröder o systrar.. Ja, allt levande.. kanske rentav allt!! På det bästa sättet! NEJ - jag behöver ingen blogg! Jag behöver Er! Liksom Carro behöver mig!

God morgon, föresten!

Nisse

9 Bagge:

skriven

Är ny på bloggen,SNälla vem är den här NISSE.Snälla du Nisse gör bara som Sofia säger " SLUTA KOMMENTERA " låt Carro få vara,RESPEKT,lyssna och ta till dig,kommentera inte mer om det är deras önskemål.

Carro Varm kram till dig.// Malin

10 Nisse:

skriven

Hej!
Jag är verkligen glad att Ni beskyddar Carro.. MEN jag är väldigt osäker på, om det inte liknar lite övergrepp, o föra hennes talan.. Mot mina texter (??) Jag har ju verkligen något att tillföra.. Ni får ju gråta om natten, tända ljus.. kramas.. Utan att jag ber - att Ni lägger av.. Respektlöshet är, då man vill stänga någon ute.. För att något inte faller på tjuvläsarens läpp! Om Carro ber mig lägga av.. Ska jag göra det bums! OM Carro vill bli min dotter - ska jag omedelbart säga till min fru.. "Du Elsa - vi har fått barn.. en dotter på tjugonio..".

Bra va´??
Nisse

11 Sanna:

skriven

Jag känner inte dig Carro men när våra barn låg i magen så sågs vi en gång (eller om det var 2).
Därför blev jag så illa berörd när jag såg att du drabbats av cancer. Många tårar har runnit ner från mina kinder. Jag kan inte säga att jag förstår hur det känns för dig (omöjligt) men jag kan sätta mig in i situationen om vad ni går igenom.. Rädslan, ångesten, hoppet, kärleken.. Vi pratar om er ibland där hemma och hoppas SÅ att cancern är borta för alltid- att du ska få känna ett lugn.

Jag vill egentligen inte kommentera Nisses kommentarer för han verkar ju älska det och bara skriver ännu mer men kan inte låta bli..
Nisse kan omöjligt ha barn- eller en familj som han bryr sig om. Om han hade haft det hade han förstått den oro/panik man skulle uppleva när kallelsen kom.. Svara inte på detta Nisse för jag kommer inte att läsa svaret- jag är övertygad om att du inte har kärlek i ditt liv och tycker faktiskt synd om dig..

Carro all kärlek och lycka till er nu

12 Nisse:

skriven

Carro!
Jag hoppas verkligen Du tycker de är rätt kul ändå - att de blivit lite fart på bloggen din.. Mångfald i tanke ord och gärning - ger oss alla glädje.. och jag vill glädja Dig så mycket jag kan! OK - alla blir väl inte glada.. De som förvånar mig en aning är.. Att vad jag hit in tills skrivit.. är ju otroligt vänligt o fint! Och ändå vill man skydda Dig, för/från mina texter.. Att inte vilja läsa någons ev. svar.. är väl lite som att bränna böcker? Att göra någon osynlig!! Huuuuvvvaa! MEN jag forsätter - om Du Carro fått nog.. Lägger jag ner.. OM vi träffas på mitt jobb.. kommer jag aldrig o berätta - att jag vet vem Nisse är! Då vi åker till Nepal.. blå jävlar! Då blir det fest!

Nisse

13 Irre:

skriven

Kära du, har just läst in mig på din blogg. Du är en fantastisk människa, vidsynt och kärleksfull. Jag vill nu bara skicka dig lite glädje och ljus för denna vecka.

14 Anonym:

skriven

Du vackra fantastiska tös! jag har precis hittat till din blogg och läst mig igenom dina inlägg. Vilken helt magiskt kärleksfull människa du är Carro! Du skriver med sådan innerlighet och ord som går rakt in i hjärtat. Sänder dig din älskade familj allt gott och ljust!

15 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Älskade Carro med Din älskade familj.Tänker på Er varenda varenda varenda dag många gånger och ofta.........men är "bakbunden" av "Nisse" att skriva....KRAMAR/Nilla

16 matilda:

skriven

fysatans vad stark du är! jag tror på dig.
kram <3

Kommentera här: