Inställning

Jag fick en fråga här om dagen av en person i min närhet. "Vågar du verkligen bara slappna av och njuta nu? Du vet ju inte hur framtiden ser ut?" Jag svarade att det är klart att dem tankarna finns, men ändå inte. Det är ju snart två veckor sedan som vi äntligen fick ett positivt besked. Så egentligen är ju svaret att "Självklart vågar jag! Varför inte?!" Jag vill ju verkligen ta vara på nuet och njuta av livets alla gåvor. Ingen kan veta hur framtiden ser ut och jag vill inte veta det heller. Min inställning till livet är att njut här och nu och se det positiva! Det får mig att må så mycket bättre. Det jag njuter av just nu är den härliga hösten. Tiden med mina grabbar. Livet är bra, livet är härligt trots den förbannade cancern som jag håller på att besegra!

Kommentera här: