Sömn

Sömnlösa nätter, jag vet inte hur många gånger som jag vaknar varje natt. För många gånger. Ibland är det bara att vända på sig, ibland tar det flera timmar innan jag somnar om, ibland somnar jag inte om alls. Jag vill bara sova, min kropp behöver verkligen all sömn som den kan få, för att spara och ladda energi. Att jag inte kan sova beror på flera faktorer, bland annat pga mediciner (kortison) smärtan i kroppen, (ryggen, nacken, huvudet...)

Just nu kan jag inte somna om, när jag vaknar känner jag direkt hur det kommer bli, hur kroppen mår, just nu kommer det nog ta ett tag...

Mina läkare vill att jag ska ta sömntabletter för att få en bättre sömn, jag hatar verkligen mediciner och tabletter. Jag vill undvika allt jag kan, så länge jag kan, så länge det går. Jag vet att jag borde lyssna på läkarn och tro mig det gör jag också, men många gånger tycker jag att de är lite väl snabba på att skriva ut tabletter, enklaste vägen? Jag vet inte, men de är snabba på att föreslå, många gånger det första som kommer upp när jag har några problem eller biverkningar. Det tycker jag är skrämmande, att lösningen alltid är tabletter! Mer och fler tabletter, vill inte gå omkring och känna mig hög eller låg, jag vill ju fortsätta att känna av livet, fortsätta att bara vara Carro. Men det verkar inte vara det lättaste, att bara få vara. Cancern bestämmer, för mycket, en inkräktare som har invaderat min kropp, mitt liv. Jag vill bestämma, nu säger jag, skriker jag, lämna mig, stick, vi är inte vänner, du är min fiende och jag ska, kommer att krossa dig!

Kommentera här: