Massa mys!

Det har verkligen varit massa mys och trevliga kvällar! I fredags var vi hemma hos goa vänner och det bjöds på god mat och dryck! En väldigt trevlig kväll! Igår var vi med familjen på Restaurang Kalas och firade både det ena och det andra:) Jag njöt av att få kvalitetstid med människor som jag älskar, äta riktigt god mat och god dryck! En toppen kväll, hoppas på många fler sånna kvällar! Njuter och försöker att ta vara på alla stunder och tillfällen som ges! ❤

Idag fortsätter det, att vara en bra dag! Solen skiner, vi får besök av vänner som även ska fotografera Oliver och förhoppningsvis några familjekort också.

Just nu är min mamma ute på promenad med Oliver, jag passar då på att göra...absolut ingenting! Bara vila och lyssnar på radio. Skönt att få lite egentid ibland också.

Ha nu en fortsatt härlig påskhelg!❤

1 Hanna:

skriven

Hej Caroline!
Jag sökte på "måfå" på ordet hjärntumör på Facebook och hittade då din blogg!
Min syster har nyligen diagnostiserats med detta och
jag tror att som anhörig söker man efter all info som bara finns att hitta! Det känns lite bättre då... Då får man iaf göra något, känna att man på något sätt "hjälper" lite.
Du verkar precis som min syster ha en otrolig styrka! Att i allt kaos lyckas hålla sig samman. Att kunna skratta och njuta! Vara positiv! En läkare sa till mig att det är jätteviktigt. Man har tydligen kunnat bevisa att det påverkar immunförsvaret hur man tänker.
Men samtidigt självklart även vara rädd och ledsen emellanåt. Det är en styrka i det också.

Dumma, otroligt dumma, elaka sjukdom!
Men ni ska fightas, klå den, ni ska vinna!

Kramar till dig! Ge den vad den inte tål!

/Hanna



Svar: Hej Hanna!Jag förstår verkligen vad din syster går igenom, jag förstår även vad du, som anhörig, går igenom. Jag ser på min familj hur de mår och påverkas, men även hur otroligt starka de är! Vi ger varandra otroligt mycket kärlek, värme och styrka och det är verkligen sant att TILLSAMMANS är vi starka(re)!

Jag har lärt mig att det är okej att känna, men precis som du skriver att inställningen och tanken är otroligt viktig! "Det kommer att gå bra, jag fixar det här, jag är stark!" Positivt tänkande är A och O.

Jag hoppas verkligen att allting kommer att gå bra för din syster, det kommer att vara en tuff tid som ni har framför er, men Ni kommer att fixa det! All styrka och kärlek till Er! <3

Kram Carro
Carro

2 Hanna:

skriven

Tack för ditt svar!Betyder mycket för mig!Jag kommer att följa dig (din blogg)och även visa den för min syster så att hon kan läsa om hon vill.
Sista veckan av 6 med strålning för henne nu. Sen röntgen. Vi håller tummarna att det bitit ordentligt på dumcellerna!
Skickar så mycket styrka och kärlek jag bara kan genom luften!!
Kramar om!
Hanna



Svar: Vad glad jag blir!:) Det värmer verkligen! <3 Detta var en av anledningarna till varför jag startade bloggen, jag vill dela med mig av mina erfarenheter och förhoppningsvis kunna hjälpa andra och inspirera. Som sagt tillsammans så blir allting så mycket enklare! Hoppas verkligen att strålbehandlingen hjälper och tar bort allting! Fuck cancer!!
Kramar! <3
Carro

Kommentera här: