Jag vet, men det är mina känslor

Jag vet att hat inte hjälper. Jag har aldrig hatat någon eller något. Men nät man får beskedet cancer så förändras det, i alla fall för mig. Cancer förändrade allt. Allt! Försök att föreställa dig att du aldrig kommer att få se dina nära och kära. Du kommer inte att få se dina barn växa upp. Du kommer inte att få bli gammal och grå tillsammans med den du älskar. Du kommer inte att få leva. Detta är bara några av alla känslor och tankar som jag lever med. Det finns inga garantier i livet. Det gäller att ta vara på livet. Det gör jag. 

Men det jag försöker säga är att det är väldigt svårt att inte hata. Att inte hata denna hemska, fruktansvärda sjukdom som är helt hänsynslös. Den förstör så många liv, i alla åldrar. Ingen är värd att behöva gå igenom detta helvete. För det är faktiskt ett helvete. Kan inte beskriva det på något annat sätt.
1 jkggjkl:

skriven

Yuilöökuj

2 lule:

skriven

Förstår dig verkligen. Klart man hatar. Avskyvärt. Lindrigt sagt. Ett hot mot livet. Finns ju inga ord för eländet.. Livet är så j...vla orättvist.. och det enda man kan göra är att kämpa.. / många varma tankar och känslor till dig!!

3 Maria:

skriven

Kan inte ens föreställa mig allt du/ni går igenom! En fasa och att hata det är väl självklart....
Jag hatar alla de sjukdomar som "drabbar" min familj och då är de inte så att i sjukdomen i säg -säger att deras liv behöver bli kortare än andras......Så tanken hur alla som drabbas av en obotlig cancer lider är nästan ofattbar att tänka. Min bästis på äldre dag har kronisk lungcancer och idag mår hon peppar, peppar bättre än vad hon gjorde när hon fick diagnosen för 2,5 år sen! Så ge inte upp det finns hopp......

4 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Hej Caroline:)Nu har jag läst hela Din blogg....Jag är inne på Din blogg minst en gång per dag som vanligt.Du skriver så gränslöst vackert....så naket och ödmjukt om alla Dina känslor!Till Din älskade Oliver,Johan och Ditt älskade liv.GREAT skrivet Carro!Tillåter mina tårar att rinna...Dina inlägg är så fantastiska.Kärlek,ljus och värme till Dig från mig../Nilla

5 najah:

skriven

Önskar dig o din fina familje all lycka detta världen :*

6 Maria:

skriven

Hittade dig via instagram där du vann armbandet...har inte själv cancer som härjar i min kropp så den känslan kan jag inte förstå. Däremot tanken att inte få se sina barn växa upp, den kan jag förstå, jag kommer inte få se min förstfödda växa upp då han gick bort som 10-åring... Och förstår också mer än väl det där att många har så mkt att tänka och tycka hela tiden. Även om det är i all välmening så blir det tröttande att alltid "lyssna" många tankar till dig...// Maria

Kommentera här: