Konsten att kunna tackla

Efter många tuffa matcher i mitt liv har jag verkligen lärt mig att tackla. Både att kunna ge och ta en tackling. Många motgångar har jag haft i livet. Många tuffa matcher och tacklingar. Som hockeyspelare har jag lärt mig mycket. Speciellt en sak. Att aldrig ge upp. Ingenting är omöjligt. Jag kan.

Matchen om livet. Motståndare cancer. Ingenting är omöjligt. Jag kommer att vinna. Jag kan. Jag är stark. Jag är en vinnare. Jag kommer att vinna.

Jag ser min motståndare, min fiende. Jag ser. Jag vet att du inte vill mig väl. Jag vet. MEN du vet inte vem jag är. Vad jag är kapabel till. Min styrka, min starka vilja och tron på mig själv. Du vet inte. Du skulle aldrig ha kommit. Tro mig du kommer att ångra dig. För du har aldrig mött någon som mig. Mig kommer du aldrig att ta.

1 Inger:

skriven

Det kommer aldrig vara över för mig....

Kommentera här: