Mina känslor

Alla hanterar kriser i sitt liv på olika sätt. Vi känner olika, vi tänker olika och vi resonerar olika. Jag säger inte att "så här är det..." Jag skriver hur jag känner, tänker och upplever saker i mitt liv. Vi är alla olika och som sagt vi reagerar och hanterar saker och ting olika. Jag är tacksam för allas stöd och kärlek och jag respekterar allas känslor, tankar och åsikter. Jag har många i mitt liv och runt omkring mig som tycker väldigt mycket om allt. Jag lyssnar för att jag respekterar andras känslor och tankar. 

Som jag har skrivit tidigare vet jag att alla menar väl. Men att det många gånger handlar om personens känslor och tankar. Inte om mig. Men jag lyssnar för att jag vill visa andra respekt.

Man får tycka och tänka vad man vill. Men då måste man också tänka på andra. Vi är olika individer, många känslor och tankar. Som sagt alla gör sina val här livet.

Jag har valt livet. Jag vill leva. Jag kommer att leva. Men vägen dit är inte en rak väg som bara flyter på. Jag vet. Jag har varit med om mycket i mitt liv. Jag har blivit starkare. Men ibland är det okej att få bryta ihop. Jag är bara en människa med känslor. Mina känslor.
1 Nisse o Olle - Kalle och alla oss andra!:

skriven

Hej!
Har jag tur - kommer ett par korn o bli bra! 98 korn blir, mer eller mindre "mög".. Du kommer o tänka så här.. Nisse 69 år.. Har har nästan inte själv valt, ett enda dugg i sitt liv.. Räkmackor hit.. uppbrott.. död o pina.. Lycka, o himlar.. Men nästan aldrig på grund av hans medvetna val.. Alltså - Olle eller vad han nu heter.. Har sett solen - gå upp o ner, många gånger fler än Carro.. Så om lilla Caroline, finner lite tröst i.. Att en gammal sleten man.. Med få egna val.. ändå försöker ge sin syster, lite ord på vägen.. Balsam på den såriga själen.. Så är det väl otroligt fint? Om än det liknar skit, de jag skriver..?? Alltså - mot nya jävla mål!
Nisse

2 Gunilla Nilla Lundberg:

skriven

Återigen...Ett underbart,fantastiskt,ödmjukt,kärlektsfullt och respektfullt inlägg....Tårarna rinner igen för att Du skriver så vackert... Varma och sköna tårar.Fin fina Carro. ( Jag blir bara heligt "förbannad" på en del kommentarer i DIN BLOGG)Var rädd om Dig och lägg Din kraft på det som är viktigt för Dig!...KÄRLEK/Nilla

3 Nisse:

skriven

Caroline o Gunilla!
Jag tycker det är lite kul - om någon blir heligt (vilket ord!!) - förbannad.. Då har man ju berört lite i alla fall.. Jag ser bloggen här - som om Carro satt ut ett plakat på sin ytterdörr.. och berättat om sina känslor.. Och bett oss grannar, ge vår åsikt.. Jag tror inte man ska bli förbannad över varandras texter! I alla fall inte "heligt"..
Är det inte fantastiskt - att vi finns för varandra? Tror att Du Carro, liksom Gunilla.. är glada över att jag försöker lätta upp tillvaron.. En vacker dag - kommer också att mötas! Och då kanske vi kommer att förstå varandra - ännu bättre! Eller hur?

Nisse

4 Emma:

skriven

Många kramar till dig!

5 Emma:

skriven

Dina känslor, tankar är bara dina och du får vara arg!jag är arg! Arg på sjukdomenn,arg för att Du drabbas, arg för att mina anhöriga inte finns för att skitcanser finns.var arg ibland det har du rätt till, du verkar ha några solar i ditt liv där du kan hämta kraft ifrån, slå sönder något om det hjälper.Du är så värdefull och borde inte drabbas, livet är orättvist och det gör mig fruktansvärt förbannad! Stor kram!

Kommentera här: