Varifrån kommer styrkan?

Dimman tätnar, ljuset blir mindre och mindre, när det är som mörkast...vad gör man då? Vad är det som får en att fortsätta kämpa? Vad är det som gör att man orkar? Varifrån får man all sin styrka, kraft och energi ifrån? Trots att man egentligen inte har någonting. Kroppen skriker av smärta, huvudet är så tungt. Kroppen, nedbruten och skadad. Kroppen vill bara ligga, inte ens det ibland, huden ömmar, musklerna förtinar fort, kroppens förändring är stor och kraftfull. Det är en prövning för kroppen, fysiskt och psykiskt. Kroppen behöver tid att läka, tid som jag vill göra annat med, är trött på att vila. Jag vill leva här och nu! Men en dag i taget som läkarna och alla i min omgivning säger, lättare sagt än gjort. Men jag hoppas jag att den dagen inte är långt borta.
 
Varifrån jag får alla min kraft och styrka ifrån? Utan min älskade familj, Johan och Oliver, mina nära och kära, mina vänner och även alla ni som läser och lämnar underbara och fina kommentarer här på bloggen ger mig kraften, styrkan och energin att fortsätta kampen! Jag vill verkligen tacka ALLA som finns för mig och min familj, på alla sätt och vis. Det är kärlek och det gör mig stolt att vi tänker på varandra, stöttar varandra, oavsett om vi känner varandra eller inte. Det är stort! Så tack igen, alla, ni är för underbara! <3
1 sussie:

skriven

Du känner inte mig..och jag känner inte dig. Men tänk att vi ändå är precis lika..vi är Mammor!
Min son Albert föddes i Maj 2005 efter en lång relation som var på sluttampen. Inom ett år dog sedan plötsligt min älskade farmor, och min mormor sedan tvingades vi avliva vår älskade hund Sigge pga svår epilepsi:( Plötslig stod det klart att den lilla fantastiska killen som kom till mig var en ängel! Precis som din son! Det måste finnas speciella änglar de liksom skickar ner när någon verkligen behöver det:) Änglar förklädda i lenaste babyhull, med äppelkinder och leenden som alltid får dig glad. Änglar som visar dig vad äkta kärlek är, villkorslös ren och underbar! De som alltid får dig att orka lite till, att kämpa lite mer och som ger dig kraft bara genom att de finns till! Jag vill sända dig en jättebukett av sommaren allra finaste & mest doftande blommor-fyllda av kärlek, styrka, hopp, omtanke, ork, skratt, vilja och jävlaranamma! Jag tänker på dig och önskar dig allt väl:)!
Jag blev så glad när jag såg att du också fått en ängel:)!
Kram från Sussie

Kommentera här: