Efter regn kommer solsken

Jag tittar ut genom köksfönstret, mörka moln, regnet faller ner. Men jag finner att det är någonting fridfull över det hela. Det är tomt där ute, endast några fåglar som sitter i den stora eken, tar skydd för de fallande regndropparna. Jag finner ett inre lugn, det känns harmoniskt, jag känner harmoni just i denna stund och det var länge sedan jag kände det. Det är en otroligt skön känsla, en efterlängtad känsla. Ingen stress, inga måsten idag, bara vara, bara andas in allt och slappna av, släppa ner axlarna och andas ut. Andas.
 
Efter regn kommer solsken sägs det. Det kanske är så mitt liv och min situation ser ut just nu om jag ska kunna beskriva eller jämför det med någonting, om det nu går att jämför detta med någonting!? Min cancer, det hemska, det elaka, det skrämmande, det fruktansvärda som kontrollerar min kropp, mitt liv. Jag hoppas innerligt att min storm snart är över, att solen tittar fram och jag kan andas ut på riktigt. Jag längtar. Jag har aldrig längtat så mycket efter någonting, att bara få leva och våga planera inför framtiden istället för att bara ta en dag i taget, ibland bara några timmar i taget. Jag längtar.
 
 
 
 
 
 
1 Jenny Hermansson:

skriven

Du är helt fantastisk.
Hittade din blogg nu.
Heja dig gumman.
Jag vet att du är rädd och utan att du vet om det så kramar jag om dig hårt på distans.

En främling därute.
Jag tänker på dig.

Svar: Vad glad jag blir, jag blir så rörd av alla fina ord, de värmer! Tack! <3
Carro

Kommentera här: