En känsla att minnas

Igår kväll var en härlig kväll. Jag var på 30 årsfest med härliga vänner. Så underbart att göra någonting "vanligt". Jag minns inte sist jag var på fest, känns som en evighet sen, det är nog en evighet sen sist. Det var en härlig känsla, umgås med vänner, gamla och nya vänner, att bara få skratta så mycket att jag fick ont i magen. Det fick hela mig att bara le, hela jag bara log och kände mig piggare än vad jag har gjort på länge. En härlig känsla, en saknad känsla. Den känslan vill jag bevara, minnas och njuta av länge. En energikick som jag verkligen behövde. Tack alla fina för en toppen kväll, det var verkligen underbart. Så mycket värme och kärlek, precis som det ska vara. Livet - kärlek, energi, glädje, skratt, vänner, omtanke, styrka, gemenskap.
 
Tyvärr finns det ju alltid en baksida av allting, tröttheten är mäktig, tung och stor. Jag visste att idag skulle och kommer att bli en dag att kämpa sig igenom eftersom det blev sent igår, i natt. Det känns som om jag skulle ha druckit ett par glas för mycket, trots att jag inte drack en droppe. Kroppen fungerar inte som den ska, borde, men som sagt ibland är det värt att offra sig. Det var värt att offra sig, jag fick så mycket mer tillbaka!
 
Nu känns det som om ögonen håller på att slockna, kan knappt hålla ögonen öppna. Kroppen vill vila och sova. Behöver vila och sova. Det ska jag göra nu, vila och sova. Återhämtning, med ett stort leende!
 
 
1 Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!:

skriven

Vad roligt :)bortsett tröttheten då

2 Erika:

skriven

Nu skulle jag vilja klicka på "gilla-knappen" om det fanns någon!;) låter som du hade en toppenkväll. Härligt!!!:)

Svar: Det var verkligen en toppenkväll!! :)))
Carro

Kommentera här: