Vill bara

Listan kan göras lång och oändlig på alla biverkningar som min kropp måste genomlida. Sömnbrist är en av många, alla behöver vi sova, ladda om batteriet, få tillbaka nya krafter för att orka med morgondagen och framtiden. Men när batteriet inte laddas, vad och hur gör man då? Mitt batterinivå bara sjunker just nu, det laddas inte om och jag blir bara tröttare och tröttare. Kroppen skriker efter kraft och energi, en chans till att få känna att idag blir det en härlig dag, en dag med energi. Men just nu är det en avlägsen känsla, det känns som om det är en lång väg kvar innan jag är där igen, det har även läkarna sagt, återhämtning - det tar lång tid - skynda långsamt - låt det ta den tid det tar - låt kroppen ta det i sin egen takt, i sitt tempo - ta det lugnt. Lätt att säga, kanske lätt att tänka, men en helt annan sak att göra! Jag har blivit mycket bättre på att lyssna på min kropp, vad den orkar, behöver och vill. MEN det är inte alltid lätt, jag har alltid och kommer alltid att vara en person som vill göra allting, testa nya saker, göra allting NU. Men jag måste lära mig mina "nya" begränsningar, jag måste skjuta på många saker som jag inte kan, får eller orkar göra...det måste tyvärr bli sen...jag hatar ordet "sen", "jag gör det sen..." Acceptera, försöka att acceptera, det är ju för min egen skull, inte för någon annans skull, men som sagt lättare sagt än gjort.

Kommentera här: