Ibland räcker inte orden till

Ibland räcker inte alla orden till. Vad alla än säger. Jag vet att ni menar väl. Jag vet. Men det är så mycket mer. Så mycket mer. Det går inte att förklara allting. Jag gör mitt bästa att kunna förklara vad jag går igenom. Men ändå känns det så svårt. Det är svårt för mig att greppa allting. 

Just nu känner jag frustration och ilska. Jag är arg, förbannad, less...skit förbannad! Argare än vad jag någonsin har varit! Jag hatar dig cancer, hatar dig! Men inga ord räcker till för att beskriva allt jag känner för dig. Ibland räcker inte orden till. Nu är det så...känner...känner...fuck cancer!!
1 Maria:

skriven

Helt rätt ingen kan förstå det du går igenom! Bara du lever i din kropp-den fasansfulla upplevelsen kan aldrig delas till 100%! Jag lever med min gubbe som av vården kallas multisjuk. Ibland när han mår lite extra risigt så brukar han säga till mig-du vet inte hur det känns!! Helt rätt, jag vet bara till 100% hur det känns att vara en maktlös anhörig! Hoppas innerligt att du får den bästa vård som finns och snart får må lite bättre..

2 Nisse:

skriven

Jo - jag vet.. De är lätt o sitta på het spis, med annan mans arsel.. Trotts det - som håller jag på kärleken, kärleksbudskapet.. Jag tror med andra ord, inte på att man ska "hata..".. Sin cancer! Man ska älska sin fiende!!! Jag har nämligen aldrig hört att hat/förakt/botten lös ilska.. Vunnit några segrar! Men som sagt - min röv sitter inte på din spis! Och OM Gud finns - så heter det ju.. "Ske din vilja..".. Skönt att han inte finns?

NEJ - jag heter inte Nisse..

3 Sara:

skriven

Ingen absolut ingen som själv har gått igenom en cancer sjukdom vet hur det känns! Lätt att säga, , använda sig av dem orden men det är helt omöjligt för andra att förstå...
Av erfarenhet säger jag bara. .man är starkare än man tror! Kämpa på!

4 Gunilla Nilla Lunberg:

skriven

IBLAND RÄCKER INTE ORDEN TILL!Pls respektera.....Caroline behöver JUST NU ingen annans erfarenheter avslutat med något klämkäckt "KÄMPA PÅ".Snälla Sara läs igenom hela Carros hela blogg om hennes uppriktade och tuffa kamp........."Nej"...Jag heter inte Nisse????? Varför???....sriver Du under psesodymn??....Jag blir uppriktigt upprörd över Din dravliga kommentar på både vulgär och urusel svenska.Tänk en gång till på Carros inlägg "IBLAND NÄR ORDEN INTE RÄCKER TILL" BAMSEKRAMAR till Dig Carro från Nilla!H!H!H

5 birgitta lule:

skriven

Tänker mkt på dig och din familj. Ja det är tufft det känns futtigt med tröstande ord. Varma tankar från norr kram

6 Nisse:

skriven

Hej på oss!
Jag tar hänsyn till dom som känner mig, vid mitt rätta tillmäle! Så Nisse får duga.. Min brist på bildning, min möjlighet att skriva bra svenska.. är väl inget att vara hånfull över? Jo, jag har också haft cancer! Och jag vet att det är jävligt! Jag tror verkligen man ska älska sin fiende! Chansen att mina skrivna ord - är till större nytta.. skrivna.. Än om, jag inte skrivit dem.. Liksom - OM jag heter Olle, men skriver som den Nisse, jag är.. Så må väl de vara OK? Jag vet ju, att min omtanke, ger både tröst - o läkning!! Kärleken är inte större, än som man, tar emot den! Och störst av allt, är ju som bekant...

Nisse

Kommentera här: