1 Lena:

skriven

Tänker på dig/er.
Kram

2 Eila Sandberg:

skriven

Du är stark och modig, svag och rädd, glädjefylld, ledsen och med ångesten ridandes. En helt fantastiskt underbar människa med andra ord. Du är helt enastående Carro! När jag är räddare än rädd börjar jag räkna upp varenda pytteliten sak som jag är glad över, från toapappret till våra älskade katter. Doftar och snusar, smeker och klappar tills hjärtat stannar kvar i mitt bröst och det känns litet litet mindre svårt. Tänker på dig och sänder dig massor med varma kramar!

3 Nisse:

skriven

Carro, och till oss andra - som är rädda!
De finns massor med hel o halv proffs.. Som vet en del om, att visa.. hur man kan få lite bukt med sin själs smärta! Å andra sidan - det är väl ur sorgen o smärtan, vi ska hämta vår styrka? De är ju trotts allt, vägen - som är målet på vår resa.. Att be till sin Gud (Skaparen) - är inte kattskit! NEJ - "han" är ingen skäggig farbror, uppe bland molnen.. Gud (eller vad "hen" heter..) - bor i Dig! Skönheten finns ju hos betraktaren - i hans ögon.. Samma med "vise versa..".. Den enorma styrkan, trösten.. viljan.. bor hos Dig! Vi andra, här på moderskeppet.. åker bara med.. Vi alla är ju på väg, åter igen.. In i evigheten! Inget att vara rädd för! Vi har ju varit där, innan de här sekunderna av liv.. kom i mellan! Ta till Dig kärleksbudskapet! Du har INGET att frukta! Jag lovar!!

Nisse

4 birgitta:

skriven

Även jag får klump när du skriver detta
Blir ledsen att du ska behöva lida så
Det är ju bara så jävligt man finner inga ord helt enkelt
kram

5 kerstin carlsson:

skriven

Jag hamnade på din blogg genom ung cancer, vad kämpigt du har det. Egentligen så är rädslan och ångesten det värsta, värre än sjukdomen, det är min erfarenhet av att ha varit svårt sjuk.
Det finns hopp - ha tillit till att saker och ting blir bättre.
Nu har det rapporterats i media flera gånger under hösten och vintern om ett nytt läkemedel mot hjärntumörer. Läkarna och sjukvården har fått mycket positiva resultat, de behandlar tumörerna som om det vore virus. Det finns hopp för dig, försök hitta lugnet och tilliten i det.
Kram från Kerstin

6 Christel:

skriven

Hej Carro!
Vill bara säga att du finns i mina tankar. Du är fantastisk med allt vad du är och har gått igenom.
Många ljusa tankar till dig och din familj
Styrkekramar från mig
Christel

7 Bibbi E:

skriven

Ständigt i mina tankar. Kram!

8 Carro/anders:

skriven

Säger så här((
Visst,ok med alla prognoser,behandlingar,Vad vill ha är BOT! Miljarder av pengar har pytsat in Cancer forskningen. Men folk lider fortfarande,GE OSS BOT! SLUTA GE OSS ALMOSOR!

9 Nisse:

skriven


Man "måste" vara ödmjuk! Dom som sysslar med cancer projekten- är inte ute efter att ge allmosor! Cancer gåtan anses löst av många.. MEN, man har svårt att ge en "bra" diagnos.. "bra" ("rätt") medicin.. Vi får inte glömma - att vi bor på rätt plats på jorden.. För att få ev. "bot".. 97% av våra bröder o systrar här på jorden.. Får ingen bot alls! Nej, inte ens veta om dom har cancer, eller ej! Så de´så´!!!

Nisse

10 anonym.:

skriven

Hej. Snubblade in på din blogg och vill bara säga att du verkar vara en otroligt stark och fin människa <3
Men nu undrar jag hur du mår nu? Var ett tag sedan Skrev om sjukdommen så man undrar lite hur det går. Kramar till dig och din familj

11 Nisse:

skriven

Hej på oss!

Rekommenderar verkligen - Alex Schulmans - "Älska mig" (SVT Play)! I mycket grova drag, så handlar livet vårt... vad han där gestaltar! Visst - det är trevligt med lekande barn i snön.. bollbad.. o vackra bilder på sig själv o familjen.. MEN vad vi vill, är att "någon" delar med sig av.. är ju de som är verkligen svårt.. Ev. då - vägen mot döden..Jag vill verkligen, ge tröst! Men kan inte! Efter som jag är så rädd! Hoppas på lite stöd!

Nisse

12 Nina:

skriven

Nisse - ärligt talat, du har problem. Sök hjälp.
Nina

13 Nisse:

skriven

Nina!
Bra att Du är ärlig! Men vilken hjälp tycker Du jag ska söka? Eller Du tycker kanske mina texter är skit? Och att jag ska vara tyst - sluta o skriva? Visst - jag har problem.. Men det har väl alla som jobbar med diagnoser, medicinska frågor.. i sin vardag.. Jag utgick nu ifrån - att Du inte tycker jag ska söka hjälp för - att jag är korkad! Du Nina, sluta upp med ärlighet! Gör Dig lite bättre än Du är! Bättre det - än ärlig i alla fall!!!
Nisse

14 Ronny:

skriven

Hej. Jag har en fråga till er som jag vill ta privat, kan jag få er mejladress?

Kommentera här: