Lyssna på mig❤️

Jag blir så ledsen när man inte lyssnar på vad jag säger. Ställ inte frågan "Hur mår du!" om du inte vill ha ett ärligt svar. För det är precis vad du får av mig, ett ärligt svar. Ni som känner mig vet att jag är en ärlig person och står för mina tankar, känslor och åsikter.  Så när du får mitt svar ska du inte döma eller kritisera mig. Det är ju mina känslor. Just nu mår inte jag bra. Jag är självklart otroligt lättad över de senaste provsvaren. Men annars nej, jag mår inte bra. Är det okej att jag mår dåligt? Är det okej att känna allt som jag gör? JA det är det! Det är okej att känna! Det är okej att känna allt möjligt. För det är okej. Så snälla, om du bara finns där så blir allting så mycket lättare. Jag har alltid funnits där för alla andra. Nu är det min tur. Nu behöver jag få extra värme och kärlek.❤️ 
1 Iréne :

skriven

Jag beundrar dig och alla andra som orkar kämpa som ni gör! Du har så rätt, ni ska inte behöva ägna krafter åt att försvara ett ärligt svar..vill man inte veta så ska man inte fråga. Jag gläds varje gång det händer bra saker för er och håller alla tummar för att det ska bli så bra som möjligt när det är som kämpigast.

// Iréne

2 Irre:

skriven

Du har all rätt i världen att känna vad du vill. Och ibland ska omgivningen bara lyssna utan att tycka något. Jag sänder dig ljus och den kärlek som en obekant kan göra! Imorgon är en annan dag!

3 Nisse:

skriven

Hej igen!
Om jag vore Du - skulle jag lägga ner den här bloggen!
Ingen av oss som skriver här - har något vettigt att ställa upp med.. Visst - vi är alla snälla, vi har goda avsikter.. Vi vill ge tröst, hopp o kärlek.. MEN man får nog inte det - den här vägen.. Detta medium, är säkert fel.. Gissa - högt räknat.. Att Du har ett litet fåtal vänner (likt oss andra).. Dom når Du bäst - utan blogg..!!!! Föreställningen "Älska mig.." eller vad den nu heter med Alex - ger Dig ytterligare svar - på våra "dumma" frågor.. Håller Du med?
Nisse

4 kerstin carlsson:

skriven

Nisse, är det inte lättare för dig om du försvinner här i från? Varför är du här?

Carro, att ha tillgång till alla känslor - är en styrka och en tillgång! Om någon tror något annat, så är vederbörande avstängd. Ju större hål sorgen, rädslan och oron grävt, desto mer plats för glädjen och lusten när det vänder. Ha tillit!
Varma hoppfulla hälsningar
Kerstin

5 Christel:

skriven

Du är stark och modig och du går Din resa. Vi har alla vår egen resa att gå och jag är tacksam att jag ges möjlighet att få berika min resa genom att få ta del av din.
Och jag hoppas att mina tankar och mina 'hejarop' når fram till dig och stöder dig på din resa på ett eller annat sätt.
Det är så vi hjälper och stöttar varandra.
Tack för att du delar med dig av ditt liv.
Styrkekramar från mig

6 Nisse:

skriven

Hej på oss - då speciellt till "kerstin carlsson"..

Du Kerstin - är det rådet Du ger till dom, som inte faller "på din läpp..".. Att dom försvinner!!?? Du, det är jävligt oförskämt o fråga.. varför någon är här! Jag är helt säker på - att vad jag skriver.. är något Carro - verkligen uppskattar! OM hon vill att jag ska lägga ner mitt skrivande (här).. Så gör jag det bums! Dig Kerstin - förlåter jag! Läs på om kärlekens lov! ALLA har rätt att finnas, alla har rätt att uttrycka sig! INGEN ska försvinna, inte av varken cancer - eller att någon korkad jävel vill det! Nej, man behöver verkligen inte tro på varken Gud eller någon högre makt för att läsa Första Korinthierbrevet 13:de kapitlet 13:de vers (1 Kor 13:13).. o Kärleksbudskapet är otroligt bra!!

Vi ses!

Nisse

Svar: Hej Nisse, nu ber jag dig att sluta kommentera. Hoppas att du kan respektera det.
Mvh Carro
Carro

7 maria:

skriven

Ingen går i dina skor, ingen kan känna allt du känner! Så är det bara men jag hoppas du har nära som vill ge dig det stöd som du och din familj behöver/vill ha....Om jag skulle blogga så tror jag att det skulle vara för att det är ett sätt att skriva av sig när livet är tufft och jag behöver lätta på mitt inre tryck. För tyvärr så har alla inte ett stärkande positivt sätt att besvara inläggen! Den kamp du går i genom kan jag inte tänka mig-den är så förfärlig och så stor! Min bästis på äldre dar går igenom sin pärs nu-jag kan finnas där och försöka stötta henne men resan gör hon....Hoppas du snart får må bättre och kan njuta av en snart begynnande vår!

8 Bagge:

skriven

Hej Carro tack för du delar med dig fantastiska du,samt att du sa ifrån till Nisse...ingen verkar uppskatta de han skriver dock även jag.// Go Girl 2014 är ditt år.

9 Nisse:

skriven

Carro!
Tipset om Din blogg fick jag från en av mina patienser.. Som sa.. Skriv som Du pratar till mig.. Och de har jag gjort.. Inget hyckleri, inga krav.. inget tomt hopp.. inga tårar om natten, inga tända ljus.. Nej, jag har inte ens frågat.. "Hur mår Du..?".. Lite förvånad om den kalla tonen som "Nisse" fått - är jag.. Jag heter ju inte Nisse.. och jag har sysslat med cancer frågor - dagligen i 16 år.. Så jag vet lite (ytterst lite) om cancer o virus sjukdomar.. MEN jag vet hundra tusen gånger mer, än de flesta som skriver på Din blogg! Nej jag lovar också - att varken skriva, eller läsa din blogg! MEN hoppas Du blir frisk - att Du tar till Dig även de korkade, o obekväma åsikterna.. Att Du fördömer "mänsklig kyla..".. Jag tror också - att dom som frågar hur Du mår - är mer rädd för SIN död - än din! Så ge dom tröst! Håll deras hand.. Kräv inte för mycket.. Väldigt få frågar efter "ärlighet" - efter som den knappt finns! Jag tror som Du nog förstår.. På kärleksbudskapet - ytterst lite på mänskan.. dock!

Svar: Det har inte varit min mening att vara "kall" och det är tråkigt att du uppfattar det så. Det är upp till dig om du vill läsa min blogg eller inte. Valfritt. Vill du kommentera så ber jag dig att visa respekt och hålla en god ton till alla.
Jag skriver i bloggen för min egen del, för andra drabbade, för anhöriga till de drabbade, jag skriver för alla. Som sagt det är valfritt att läsa.
Mvh Carro
Carro

10 Eila Sandberg:

skriven

Vi människor är helt fantastiska, komplexa och fulla av känslor. Det är ju det som gör oss mänskliga, hela registret. Att få sätta ord på det som finns inombords, stort som smått, lättar på trycket. Att veta att det finns en enda någon där ute som faktiskt läser det du skriver, lyssnar. Det är omöjligt för någon av oss andra att veta precis hur just du känner, vi kan bara tänka oss. Som Christel här ovan skriver, vi kan bara hoppas att våra hejarop och små ord gör att din resa blir litet litet mindre tung. Massor med varma tankar och kramar till dig Carro!

11 Nisse:

skriven

Carro!
NEJ jag tycker inte Du varit kylig (kall).. Men dom som bett "Nisse" lägga av.. Har ofta haft en rent omänsklig ton.. Att jag slutar läsa bloggen, hänger samman med - att jag slutar skriva, i den.. Nej, jag är inte sur - känner mig inte avvisad.. Din blogg är den enda jag skrivit i.. Nej, jag läser inga bloggar, direkt.. Men håller koll på frågor som rör vissa sorters cancer (här på nätet) - och virus sjukdomar.. givetvis.. Under min långa levnad, har jag aldrig tackat nej till någons åsikter.. aldrig bett någon lägga av.. Utan jag tror blint på - att jag kanske har en annan åsikt.. MEN den behöver ju inte vara rätt! Om jag brustit i respekt - ber jag om överseende! Så gläd Er/Dig åt, att jag nu lägger av!

12 lule:

skriven

Svårt att hitta ord. Känns åter så futtigt med ord. Känns bara att man behöver vara dig nära fysiskt på något sätt. Hoppas du får all den kärlek o värme som du behöver..Det är så fint att du kan uttrycka detta. Det är tufft det du får gå igenom så jäkla tufft. All kärlek o värme till Dig//B

13 Annicka:

skriven

Hej Carro o Johan! Läser din/er blogg med tårarna rinnande. Ni är så unga och har er lille son... Så orättvist livet kan vara. Nog undrar man varför. Önskar er alla glädjestunder som finns. / Annicka

14 Erika:

skriven

<3<3 fina underbara vän. Jag finns för dig i alla väder...solsken men oxå i mörker så går jag bredvid dig <3

15 Lady Di:

skriven

Hamnade här på sidan utav en ren händelse. Tack för att du delar med dig av din kamp. Sådant man ibland knappt ens vågar tänka på för att det känns så svårt.
Jag önskar dig att allt vänder och går uppåt igen. Att cancern får lämna din kropp för evigt och att du och din familj får många härliga år tillsammans.
Blessings!

16 ulrica Köhl:

skriven

Hej fina Carro<3
Förstår att det är svårt att ge ett positivt svar när någon frågar hur du mår. Vem kan ge ett "bra" till svar när man fått gå igenom (och fortfarande
går igenom) det du gör?! Tråkigt att du måste ha ork till att försvara andras åsikter på din egen blogg, som att du inte hade andra saker att tänka på och ta itu med.
Jag är så enormt tacksam över att du delar med dig av ditt liv och din kamp mot cancern och följer dig dagligen på din resa genom livet. All lycka till dig och fin fina familj Carro<3 Håller tummarna hårt att 2014 och de resterande åren blir till de bästa! Många kramar<3

17 ulrica Köhl:

skriven

Hej fina Carro<3
Förstår att det är svårt att ge ett positivt svar när någon frågar hur du mår. Vem kan ge ett "bra" till svar när man fått gå igenom (och fortfarande
går igenom) det du gör?! Tråkigt att du måste ha ork till att försvara andras åsikter på din egen blogg, som att du inte hade andra saker att tänka på och ta itu med.
Jag är så enormt tacksam över att du delar med dig av ditt liv och din kamp mot cancern och följer dig dagligen på din resa genom livet. All lycka till dig och fin fina familj Carro<3 Håller tummarna hårt att 2014 och de resterande åren blir till de bästa! Många kramar<3

18 Malin Storås:

skriven

Carro ♥

Bloggen är din dagbok. Där bestämmer du innehållet. Och du har valt att dela med dig av en av livets mörka sidor, som många aldrig skulle vilja dela med sig av. Men du är inte som alla andra ♥
Jag är så glad för din, för er skull att allt ser bra ut nu. Men fan vad känslorna måste vara svåra att ta på. Chocken efteråt av allt man hållit inne med. Jag kan inte ens flreställa mig. Du är förbannat stark, och envis....så in i helvete envis haha! Jag har alltod varit mycket längre än dig, två huvuden kanske, men att möta dig på hockeyplan var som att köra in i en vägg. Inget eller ingen går förbi dig utan din tillåtelse. Man ska fasen få smaka på vad du är gjord av. Alla som idrottat med dig vet precis vad jag menar. En underbar lagkamrat både på och utanför plan, som är skarp, snabbkäftad och humoristisk, men framför allt - ärlig.
Jag vet. Vet. Vet. Vet. Att du klarar det här ♥

Många kramar #25

Kommentera här: